Artikel 1: Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor het gehele assortiment van de Kapsalon Hair Art en de diensten die geleverd worden, hierna aangeduid als “Ondernemer”. Door een bestelling te plaatsen of gebruik te maken van onze diensten stemt u in met alle voorwaarden. Ondernemer behoudt zich het recht voor om de leverings- en/of betalingsvoorwaarden te wijzigen na afloop van de vastgestelde periode.
Artikel 2: De Ondernemer
KAPSALON HAIR ART
Kleiweg 52 b
3051 GT Rotterdam
Telefoonnummer:  010-4181410
E-mail: hairartrotterdam@gmail.com
KvK nummer: 65116054
Btw-Identificatienummer: NL001619254B67
Artikel 3: Overeenkomst
Als een bestelling positief wordt beoordeeld op haalbaarheid, ontstaat er een overeenkomst tussen Ondernemer en de Klant. Het staat Ondernemer vrij om bestellingen of opdrachten niet te accepteren, zonder opgaaf van redenen, of deze uitsluitend te aanvaarden onder de voorwaarde van verzending onder rembours of na vooruitbetaling.
Artikel 4: Gegevensbeheer
Bij het bestellen van producten of gebruikmaken van onze diensten kan het voorkomen dat de gegevens van de koper worden opgenomen in het klantenbestand van Ondernemer. Het is belangrijk te weten dat deze gegevens niet met derden worden gedeeld, en Ondernemer de privacy van haar Klanten respecteert. Wij streven naar een vertrouwelijke behandeling van deze gegevens en handelen hierbij in overeenstemming met de wet persoonsregistraties.
Artikel 5: Prijzen
De vermelde prijzen op de website en andere kanalen (zoals social media) door Ondernemer zijn in euro’s en inclusief 21% BTW. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van fouten, waarvoor Ondernemer niet aansprakelijk kan worden gesteld. Ondernemer behoudt zich het recht voor om prijzen te verhogen in het geval van tussentijdse prijsverhogingen door de fabrikant of als wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken. Aankopen met korting kunnen niet worden geretourneerd en worden niet terugbetaald indien ze worden teruggestuurd.
Artikel 6: Levering
De op de website vermelde termijn is slechts een indicatie. In overeenstemming met de wet koop op afstand, worden bestellingen uiterlijk binnen 30 dagen uitgevoerd. De levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. Mocht een bepaald item niet binnen een maand na de bestelling kunnen worden geleverd, dan ontvangt de koper hierover bericht van Ondernemer. In dat geval heeft de koper het recht de aankoop kosteloos te annuleren. De levering wordt altijd uitgevoerd op het adres dat door de koper is opgegeven. Ondernemer voldoet aan de leveringsverplichting zodra de aankoop wordt aangeboden.
Artikel 7: Herroepingsrecht
Conform de wet op verkoop op afstand heeft de Klant het recht om de aankoop te retourneren binnen een termijn van 14 werkdagen, gerekend vanaf het moment van levering. Indien de koper binnen deze termijn de aankoop retourneert, kan hij de aankoop annuleren. Deze intentie dient ook aan Ondernemer te worden gecommuniceerd. De koper moet kunnen aantonen dat de retourzending tijdig heeft plaatsgevonden. Het is essentieel dat de aankoop in originele staat en volledig is; anders vervalt het recht van de koper op terugzending. De kosten verbonden aan het retourneren zijn voor rekening van de koper. Bij correcte afhandeling van de procedure wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan de consument terugbetaald.
Het herroepingsrecht is echter niet van toepassing op bepaalde producten, zoals items met betrekking tot hygiëne, en deze lijst is niet uitputtend.
Bij de levering wordt een factuur gevoegd met de bestelde artikelen en klantgegevens. Indien de koper wenst te retourneren, dient hij contact op te nemen met Ondernemer. Ondernemer is wettelijk verplicht om uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de retourmelding en de geretourneerde items een terugbetaling te doen.
De retourkosten zijn voor rekening van de koper. Ondernemer adviseert Klanten om de Track&Trace-informatie goed te bewaren tot het moment dat de retourzending is verwerkt.
Het retouradres is:
KAPSALON HAIR ART
Kleiweg 52 b
3051 GT Rotterdam
Artikel 8: Garantie
Na ontvangst van de bestelling is de koper verplicht om deze onmiddellijk te controleren op eventuele gebreken of onvolledigheden, zodat deze direct schriftelijk kunnen worden gemeld aan Ondernemer (binnen 7 dagen), alvorens ze worden teruggestuurd. Het recht om te reclameren en terug te zenden komt te vervallen indien het product na constatering van gebreken in gebruik wordt genomen, beschadigd raakt, wordt belast en/of doorverkocht.
Ondernemer behoudt zich het recht voor, naar eigen goeddunken, het product kosteloos te vervangen of een schriftelijke regeling te treffen betreffende schadevergoeding. Deze schadevergoeding is te allen tijde beperkt tot het factuurbedrag van de aankoop. De fabrieksgarantie wordt gewaarborgd, aangezien de levering voldoet aan de eisen van levensduur, bruikbaarheid en betrouwbaarheid zoals bedoeld door koper en verkoper bij de overeenkomst in redelijkheid. De garantietermijn van Ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantie termijn.
Garantie is niet van toepassing indien de koper bijvoorbeeld het product zelf bewerkt of door derden laat bewerken, of als het product aan ongewone omstandigheden wordt blootgesteld. Deze opsomming is niet-limitatief.
Artikel 9: Aanbiedingen
Ondernemer behoudt zich het recht voor om een aanbieding in te trekken of ervan af te wijken, met een termijn van 3 werkdagen. Elke aanbieding is vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Een aanbieding, in welke vorm dan ook, wordt pas geldig en bindend indien deze schriftelijk is bevestigd. Het is belangrijk op te merken dat deze niet automatisch van toepassing zijn op nabestellingen. Eventuele afwijkende afspraken gelden alleen als ze schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 10: Afbeeldingen en specificaties
Elke afbeelding, waaronder foto’s en specificaties van artikelen op de website van Ondernemer, dient slechts als indicatie. Hierdoor zijn deze slechts benaderingen van de werkelijkheid en kunnen ze nooit de basis vormen voor aanspraken op schadevergoeding.
Artikel 11: Overmacht
Ondernemer kan niet aansprakelijk worden gesteld indien een overeenkomst niet kan worden nagekomen als gevolg van overmacht. In dergelijke gevallen heeft Ondernemer het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder enige vorm van schadevergoeding. Indien Ondernemer op het moment van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan of kan voldoen, dient de koper de aankoop als een afzonderlijke transactie te beschouwen.
Overmacht kan elke omstandigheid zijn die redelijkerwijs niet onder de verantwoordelijkheid van Ondernemer valt. Diverse vormen van storingen, zoals internetstoringen, technologische problemen, en andere onvoorziene omstandigheden, kunnen als overmacht worden beschouwd. Vertragingen, fouten of insolvabiliteit bij toeleveranciers vallen hier ook onder. Deze voorbeelden zijn niet uitputtend en dienen slechts als illustratie.
Artikel 12: Aansprakelijkheid
Ondernemer raadt de koper ten zeerste aan om altijd de gebruiksaanwijzing van het product nauwkeurig te volgen. Ondernemer kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele gevolgen van het niet naleven van deze gebruiksaanwijzing.
Artikel 13: Voorbehoud van Eigendom
De verkochte producten, eigendom van Ondernemer, blijven onder voorbehoud van eigendom bij Ondernemer totdat de koper alle verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst volledig heeft voldaan. Betaling dient vooraf te geschieden bij elke aankoop. De geleverde producten mogen niet worden gebruikt als betaalmiddel.
De koper heeft niet het recht om de producten onder het voorbehoud van eigendom te bezwaren of te verpanden. In het geval van beslaglegging door derden op de producten onder het voorbehoud van eigendom, verbindt de koper zich ertoe Ondernemer onmiddellijk op de hoogte te stellen.
De koper geeft hierbij onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming aan Ondernemer of een door Ondernemer aangestelde derde om, in alle situaties waarin Ondernemer haar eigendomsrechten wil uitoefenen, alle locaties te betreden waar de eigendommen zich bevinden en de betreffende zaken mee te nemen.
Artikel 14: No show
Niet-nakoming van afspraak en betalingsverplichting
- Afspraakbevestiging: De Klant erkent en stemt ermee in dat het zijn/haar verantwoordelijkheid is om alle afspraken bij Ondernemer tijdig te bevestigen en eventuele herinneringen van het bedrijf op te volgen.
- Verplichting tot annulering: Indien de Klant om welke reden dan ook niet in staat is om de geplande afspraak na te komen, dient de Klant deze afspraak uiterlijk 24 uur voor het geplande tijdstip te annuleren. Indien de afspraak binnen 24 uur valt dan vervalt het annuleringsrecht en treedt Artikel 14-4 in werking mocht de kandidaat niet op komen dagen.
- Niet-nakoming van afspraak: Bij het niet nakomen van een afspraak zonder tijdige annulering, behoudt Ondernemer zich het recht voor om een vergoeding in rekening te brengen ter compensatie van de gereserveerde tijd en eventuele verliezen als gevolg van de niet-nakoming van de afspraak.
- Betaling bij niet-nakoming: De Klant stemt ermee in om €50,- te betalen als vergoeding voor de niet nagekomen afspraak. Deze vergoeding dient binnen 3 dagen na de oorspronkelijke afspraakdatum te worden voldaan.
- Herhaalde niet-nakoming: Bij herhaalde niet-nakoming van afspraken kan Ondernemer naar eigen goeddunken verdere afspraken met de Klant weigeren.
- Uitzonderingen: In geval van noodgevallen of onvoorziene omstandigheden kan Ondernemer besluiten de vergoeding kwijt te schelden. De Klant dient in dergelijke gevallen onmiddellijk contact op te nemen met Ondernemer om de situatie te bespreken.
Door het maken van een afspraak bij Ondernemer erkent de Klant deze voorwaarden en stemt de Klant in met de betalingsverplichting zoals hierin uiteengezet.
Artikel 15: Geschillen
Op alle overeenkomsten tussen de Ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is exclusief het Nederlands recht van toepassing. Dit geldt ook indien de consument in het buitenland woonachtig is. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

